Lives Journal 14

Herbert Kuhner

 

CHRNO IN BELO

 

Umetnikova psiha:

 

Kain in Abel

kot siamska dvojchka.

 

 

Al Capone in Bugs Moran

 

Karkoli storish,

ne znajdi se ujet med

Alom Caponejem in Bugsom Moranom.

V vojni tolp

ni nich takega

kot nedolzhen opazovalec,

ki lahko prezhivi.

To je kot pes zhre psa,

treshchi ali bosh treshchen,

iztrgaj ali bosh iztrgan.

 

Imash izbiro.

V to morash vrechi svoj zhreb

z enim ali z drugim.

Ni pa med dvema manjshega zla.

Tako Capone kot Moran

ne mislita nich,

da bosta prizadela otroke,

che je potrebno.

Raje pohiti

in sprejmi svojo odlochitev,

razen che ne zhelish konchati

v koshchku tal

shest chevljev globoko.

Tu sta oba, Capone ali Moran,

in ni dveh poti glede tega.

 

 

Obrni rob fedore navzdol

in ovratnik svojega plashcha navzgor,

natakni si chrne rokavice

in z revolverjem v toku pod ramo

in s kosilnico v torbi za violino

pojdi ven v noch nad mestom.

 

Samo prizhgi si chik

in pritisni sprozhilec.

 

Streljaj prvi

in pozneje ne postavljaj vprashanj.

 

Shef zhe ve, kaj pochne.

Svoj nos vzdrzhuj chist

in ustnice zapete,

ali pa se bosh lahko znashel

na dnu Wabasha.

 

She vedno obstaja upanje,

da krenesh po pravi poti

in pustish zadaj zhivljenje zlochina.

Po utrudljivih pokolih

Al Capone in Bugs Moran*

lahko skupaj sedeta

k havanki in pivu.

 

 

Chrno in belo

 

Hrepenim po jasnosti

dobrih starih

chrno-belih B-vesternov.

 

Dobro je bilo dobro

in slabo je bilo slabo.

 

Junak je jahal

belega konja

in nosil bel klobuk.

Zlobnezh je jezdil chrnega

in nosil chrno.

Prvi je bil chisto obrit;

drugi je razkazoval

tenke brke nad zgornjo ustnico.

 

Vedel si, pri chem si,

belo je bilo belo,

chrno je bilo chrno

in sive ni bilo pri tem.

 

Napetost stopnjevana

z divjim zvokom in ritmom

in s treskom chinel,

ko so dobri in zlobni

obkrozhili iste stare skalne hribe.

 

In med revolverskimi boji

in pregoni

Gabby ali Fuzzy

kot zagotovljen komichni predah

z zhvechenjem tobaka.

 

Boji niso bili prelivanje krvi.

Mozhak je le padel

ob poku revolverja.

Nich razparanih srajc

in krogel, ki prebijajo meso

v pochasnem gibanju tehnikolorja.

 

Bilo je preprosto in chisto

in ni bilo nobenih afnarij.

Ob razkritju kart

je chrni dobil krajshi konec

boja z revolverji in pretepa s pestmi

in je bil izrochen sherifu

pred izginotjem slike.

 

Beli je zrushil chrnega

in to je bilo to.

 

Potem je beli dvignil klobuk

pred prebivalci mesta,

rekel zbogom

Sally in njenemu ochku rancharju

in odjezdil v sonchni zahod,

Gabby ali Fuzzy pa v drncu za njim.

 

 

Playboy in Playboy

 

Sonce nikoli ne vdre

v visoko vzpeti grad.

Zavese so spushchene

okrog ure.

Ponochi in podnevi

je noch dolga ves dan.

 

To je gibljiv svet

na stalnem prostoru,

mikro-mikrokozmos,

kjer se vse to zgodi,

to je

zgodi se, kar hochesh, da se zgodi,

in chesar nochesh, da se zgodi,

se ne zgodi,

to je

razen strojev

vse ostaja zunaj vzgiba.

 

Vse je tam.

Ni treba stopiti

onkraj velikih hrastovih vrat.

 

Obkrozhish lahko ves svet

na okrogli vrtljivi postelji

v mejah ene same sobe.

 

Ni voznega reda

razen voznega reda,

ki ga zhelish vsiliti.

 

Lahko si narochish prigrizek,

kadar koli se ti zahoche.

Obstaja dnevna in nochna izmena

v kuhinji in baru

in natakarice vedno chakajo klic.

Vse, kar morash storiti,

je pozvoniti za strezhbo.

 

Podpora Velikega Mojstra

sta pepsi in burger.

To je lahko nasoljeno meso in svezha hrana

ne ravno nektar in ambrozija,

toda, kar sledi, je gurmanska jed,

vredna postrezhbe Bogovom.

 

Jed, ki jo prinese pladenj,

se sama ponudi za desert.

 

Sekunde niso problem.

Enemu desertu lahko sledi drug,

in che se zhelish nazhreti,

se lahko naslajash vech kot z enim naenkrat.

 

Vse je tako lahkotno kot kolach

in tako gladko kot svila.

 

Nich nerodnih razdevichenj.

Nich nadlezhnih mesechnih chishch.

Nich pojavov nosechnosti.

 

Ni treba skrbeti zaradi

krchnih zhil,

celulitisa,

obraznih gub

ali obledele kozhe.

 

Sogralci se ne starajo;

so zamenljivi.

 

Pod to streho

je neskonchno polje

nezastrte cvetne favne,

prevech razsezhne za preboj skoznjo.

In tu je bazen s steklenim dnom,

bolj eksotichen kot kateri koli akvarij.

 

Veliki Mojster zhivi nashe fantazije.

Uresnichil je nashe sanje.

 

Pepsi in burgerji so na dosegu roke

za tiste od nas,

ki ne morejo chez grajski jarek,

in kar zadeva ostalo,

lahko kak nadomestek skoraj vse

prinese na doseg.

 

Predmet, za katerega gre,

je penasto krhka pornorezina,

zaslajena in zachinjena ravno prav

in okrashena z ovitkom

intelektualnih drazhljajev.

 

Kar zadeva dejanje,

je za nas, navadne smrtnike, najboljshe

odviti srednjo plast,

ko smo sami,

in v domishljiji oditi

k Miss tega meseca.

 

 

Filmska zvezda

 

Imela je

visoko frizuro,

kurje noge izbrisane,

lica botoksirana,,

nos skrajshan,

usta preoblikovana,

zobe popravljene,

dvojni podbradek odstranjen,

prsi okrepljene,

pas zozhen,

trebuh sploshchen,

zadnjico dvignjeno,

bedra stanjshana,

in za dobro mero

z nozhnih prstov izrezana kurja ochesa,

vendar je ni mogoche posneti gole,

ne zaradi skromnosti,

ampak zato,

ker je prekrita s tetovazhami.

 

 

 

Izbor in prevod iz angl. Ivo Antich

 

 

HERBERT KUHNER, avstrijsko-amerishki pesnik, pisatelj, prevajalec, pishe v angleshchini in nemshchini: poezija, romani, drama, eseji o umetnosti in filmu ter prevodi. Rojen leta 1935 na Dunaju, leta 1939 se je s starshi izselil v ZDA, odrashchal v ZDA in diplomiral na Univerzi Columbia v New Yorku. Na Dunaj se je vrnil leta 1963. (op. ur. I. A.)

 

 

(B. Moran amer. gangster, glavni Caponejev rival; fedora znamka klobuka; Wabash reka v ZDA; op. prev.)

 

 

 

English